Jobavond voor Wiskundigen, Informatici & Fysici

Afgelopen
Campus De Sterre, Gebouw S9, Auditorium A3

Fysici, wiskundigen en informatici eindigen steevast hoog, wanneer het gaat over werkzekerheid en verloning. De inzichtelijke en analytische component in die opleidingen speelt daar zeker een belangrijke rol in. Maar waar zitten al die Sheldon Coopers in hemelsnaam? Wel, zo’n beetje overal!

De meesten denken natuurlijk meteen aan onderzoek of onderwijs. Onderzoek dan bvb. in de vorm van een doctoraat, maar ook bijvoorbeeld bij onderzoeksinstituten als KMI, SCK-CEN (onderzoekscentrum voor kernenergie) en in de materiaalindustrie (UmiCore, ONSemi, imec…). In het bijzonder voor de fysicus zijn er tegenwoordig heel wat technologische ontwikkelingen die dicht aanleunen bij fundamentele natuurkunde, denk aan lasertechnieken, microprocessoren en nieuwe beeldvormingstechnieken.
De gigantische vraag naar enthousiaste en capabele onderwijzers in STEM-richtingen is natuurlijk ook bekend.
Optimalisatie van processen, automatisering en analyse van data zijn twee heel prominente disciplines in de bedrijfswereld, en wie kan dat beter dan wiskundig opgeleiden? Maar het probleemoplossend vermogen van exacte wetenschappers wordt ook gewaardeerd in bedrijfsplanning, ICT en zelfs management!
Het verwondert je tenslotte waarschijnlijk ook niet hoeveel er belanden in de informatica-wereld, aangezien er in onze opleidingen heel wat geprogrammeerd wordt.

Op deze jobavond voor de Exacte Wetenschappen, georganiseerd door de studentenverenigingen PRIME, ZEUS WPI, WiNA en VVN, kan je je informeren over dit enorme walhalla aan jobmogelijkheden na het behalen van je masterdiploma. Er zullen een 10-tal enthousiaste alumni uit uiteenlopende branches aanwezig zijn die ieder een 5-tal minuten praten. Na deze reeks voorstellingen is er ruimte voor informele gesprekken met de afgestudeerden, waarin je contacten kan leggen en al je vragen kan stellen

19u: Deuren open
19u30: Start presentaties
20u30: Netwerken met de afgestudeerden met een drankje en hapje

Geplande activiteiten

Lezing professor Maarten Baes + sterrenkijkavond
Kom alles te weten over het avontuur van Maarten Baes naar de Zuidpool.
Open Vergadering
Wil jij misschien de VVN joinen volgend jaar?
Gebouw S9, Campus de Sterre
To Engineering Physics and Beyond
Do you want to know what you can do with a degree in Engineering Physics later on?
iGent - Campus Ardoyen